שוק הצעצועים העולמי מגלגל כ-90 מיליארד דולר בשנה, ובתוכו סגמנט שוק הצעצועים החכמים, שנחשב לעתיד של עולם הצעצועים ונמצא בעלייה ב-5 השנים האחרונות. עם המודעות ההולכת וגוברת להשפעות השליליות של מסכים על התפתחותם הפיזית והמנטאלית של ילדים בגילאים הצעירים, הצפי הוא כי שוק זה יגיע ל-10 מיליארד דולר בשנת 2020.
Storyball כבר הצליחה להוכיח את הביקוש הרב למוצר שלה, על ידי קמפיין מכירות מוצלח ב Kickstarter אשר במהלכו נמכרו אלפי יחידות ראשונות, ישירות לצרכנים באנגליה, ארה"ב, אוסטרליה, קנדה ובמדינות שאינן דוברות אנגלית.
Storyball משלבת טכנולוגיה חכמה של חיישני תנועה, בינה מלאכותית ותוכנה מתקדמת במוצר בסיסי שילדים ומבוגרים אוהבים לשחק בו מזה אלפי שנים – הכדור. המוצר של Storyball מפעיל ומאתגר את הילדים במסגרת סיפורית, כך שהם נדרשים לקחת חלק אקטיבי כדי להתקדם במשחק. Storyball מנתקת את הילדים מבהייה במסכים ומעודדת אותם לתנועה ואינטראקציה.
Storyball בעלת רישיון אקסקלוסיבי עולמי לשימוש בתכנים ובדמויות של שני מותגים בינלאומיים, בעלי פריסה נרחבת וקהל מעריצים עצום. שתי החברות הבינלאומיות רואות בשיתוף הפעולה עם Storyball שותפות אסטרטגית וערוץ ישיר לקהל המעריצים שלהם.
Storyball זכתה בתחרות GLOBAL EDUCATIONS STARTUPS AWARD הבינלאומית שנערכה בלונדון, והוכרזה כמוצר החדשני ביותר לשנת 2017 מבין יותר מ-2,000 סטארטאפים שונים מרחבי העולם. כמו כן, Storyball נבחרה מבין מאות מועמדים להשתתף בשתי תוכניות אקלסרציה מובילות:
StartupBootcamp IoT הפועלת בלונדון ומאחוריה סיפורי הצלחה גלובאליים כגון: MedEye, SendCloud, Relayr ועוד, ו-Mindcet – תכנית האקסלרציה של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), הארגון המוביל בתכנון ובפיתוח מוצרים טכנולוגיים עבור מערכת החינוך בישראל, עם שורת הצלחות ובהןCodeMonkey ו-Webee.
הצורך
ילדים בימנו מבלים בממוצע 6.5 שעות מול מסך כל יום! זמן הישיבה הארוך מול המסך גובה מחיר יקר כגון: התנתקות חברתית, עיכוב התפתחותי והשמנת יתר. אחד האתגרים הגדולים ביותר שהורים נאלצים להתמודד עימם בשנים האחרונות הוא כיצד לגרום לילדים להניח את המסכים בצד ולשחק מחוץ להם. בעולם של טאבלטים, סמארטפונים, פלייסטיישן ומסכי מחשב, נראה כי המשחקים שאנחנו זוכרים מהילדות שלנו כמו: בובות, כדורים ומוצרי ספורט, לא מצליחים להתחרות ולהוות תחליף אטרקטיבי למסכים ולאפליקציות. המוצרים ה"טיפשים" לא מתעדכנים, לא מגיבים ולא ניתן לשתף ולתעד את החוויה איתם. כך קורה שחלק גדול מילדי העולם גדלים כשהם פאסיביים לחלוטים, אינם מבצעים פעילויות גופניות ואינם ממצים את הפוטנציאל הרב שלהם.
אחוזי הילדים הסובלים מהשמנת יתר נמצא כיום בעלייה מתמדת. בארה"ב אחד מבין כל חמישה ילדים סובל מעודף משקל לפי ה-U.S. National Library of Medicine.
החיפוש אחר אלטרנטיבות למסכים גדל, יחד עם המודעות העולה לנזקי המסכים והשפעתם הקריטית על התפתחות תקינה של הילדים.
הרעיון
באמצעות הכנסת טכנולוגיה חכמה מבוססת חיישנים ותוכנה לתוך מוצר פיזי מוכר ואהוב, ניתן לגשר בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטאלי ולייצר צורת משחק חדשה מנותקת מהמסכים שמעודדת את הילדים לתנועה ומקנה להם יכולות חשובות כגון: קורדינציה, דיוק, שמיעה מוזיקאלית ופתרון בעיות. הילדים משחקים במשחק חכם אשר לומד אותם, מתפתח ומשתפר בהתאם לצרכים שלהם ומספק להם חוויה חיובית, לימודית ופרסונלית. מהפיכת ה-IoT, שינתה את הדרך בה אנחנו חווים ומשתמשים במוצרים מכל המינים והסוגים. שילובה של הטכנולוגיה בעולם המשחקים והצעצועים מהווה פריצת דרך משמעותית בעולם הצעצועים הישן והקלאסי.
המוצר של Storyball מורכב מ:
• קונסולת משחק אקטיבית בצורת כדור
• דמויות שונות המולבשות על הכדור ("סקין")
• אפליקציה ייעודית
הדמויות השונות מאפשרות גיוון והחלפה, כך שכל "מעטפת" היא למעשה דמות שונה לחלוטין עם "אישיות" נפרדת, קול אחר ועולם משחקים נפרד. Storyball מדבר אל הילדים באמצעות הרמקול המובנה בתוכו ומדרבן אותם לביצוע פעולות באופן אקטיבי על מנת להתקדם בסיפור. Storyball מנתח את ביצוע הפעולות ומספק פידבק בהתאם. הסיפורים והפעולות הנדרשות משתנים בהתאם לדמויות השונות, רמת האתגר עולה ככל שהשחקן מתקדם במשחק.
הטכנולוגיה
הטכנולוגיה של Storyball מורכבת מארבעה רכיבים:
• קונסולת המשחק – יחידת בסיס בעלת חיישני תנועה ואלגוריתם ייחודי שפותח ע"י מומחי החברה לאלגוריתמים. הוגש פטנט עיצובי על הקונסולה.
• Skin – ה-Skin הוא הדמות המתחלפת המולבשת על הכדור ומביאה עמה את האופי, האישיות וצורת המשחק של הדמות שהולבשה. כל דמות טומנת בתוכהIP רב אשר מתבטא בתוכן ייחודי, בצלילים, בקולות ועוד. החברה הגישה בקשה לפטנט בישראל בשנת 2016 (בגין החיבור בין ה Skin לקונסולה) יחד עם בקשה לפטנט בארה"ב- PCT, אשר נמצא בשלבי אישור מתקדמים.
• אפליקציה ייעודית – האפליקציה היא זו אשר מנהלת את התהליך ואת מהלך המשחק אך המשחק עצמו אינו מתקיים אל מול המסך. בנוסף, מנהלת האפליקציה את המידע הייחודי שנאסף מהקונסולה. האפליקציה מהווה IP ייחודי של החברה ומאפשרת למידה של המשתמש תוך כדי שימוש ב-AI ויישומו במשחק.
איך זה עובד?
תוכן – התוכן שמופעל ב-Storyball הינו תוכן מקורי שנכתב ע"י החברה ונמצא בבעלותה. התוכן מיושם לתוכן הקונסולה באמצעות תוכנת עריכה ייעודית שפותחה ע"י החברה. בהמשך תפתח החברה את האפשרות גם למשתמשים חיצוניים לכתוב תכנים לפלטפורמה.
|
יובל הוא מהנדס מכונות (טכניון, הצטיינות ראויה לשבח) עם נסיון משמעותי בתחום פיתוח מוצרים מולטידיסיפלינריים. בעברו ניהל פרויקטיים בתחום הרובוטיקה והאוטומציה ופיתח אלגוריתמים למערכות בקרה והנחייה למערכות מוטסות. יובל הוא המוביל הטכנולוגי של סטוריבול והוא האחראי לסנכרון כל דיסיפלינות הפיתוח של המוצר: תוכנה, חומרה, מכניקה, תקשורת ועוד. יובל שירת בצה"ל כלוחם בשייטת 13.
בן 34.
נשוי לחמוטל ואב להגר ואדם.
מייסד.
|
|
מאיר הוא מעצב, בוגר בצלאל לתקשורת חזותית. עורך וודיאו ומעצב UX וUI.
מאיר שופע יצירתיות והשראה, בונה ומעצב את החזון של סטוריבול וכבר משרטט על הלוח את הדור הבא של סטוריבול. בצה"ל מאיר שירת בהנדסה קרבית כקצין ומפקד.
בן 34.
מייסד.
|
|
בעלת תואר בכלכלה, לעדי מעל 20 שנה ניסיון בתחום פיתוח ושיווק מוצרי צריכה. היא ניהלה את פיתוח המוצרים בחברת Tinylove מותג מוביל בתחום של צעצועים התפתחותיים לתינוקות. הניסיון העשיר של עדי בתעשיות מגוונות, מסייע לסטוריבול לבנות את התשתיות של החברה בצורה נכונה ובמוכנות להתרחבות לשווקים.
בת 46, נשואה לטל ואם לשלושה ילדים.
שותפה ועובדת בחברה.
|
|
מתכנת מנוסה בעל תואר במדעי המחשב, גיורא הצטרף לצוות בשלבים ראשוניים מאד והוא אחראי לפיתוח האפליקציה והתוכנה במוצר. גיורא מביא עימו נסיון בפיתוח ושולט בשפות תכנות שונות, מוביל את תחום התוכנה בחברה. בעברו עבד בחברת Mellanox ובחברת Matific.
בן 33 נשוי לרוני ואב ליובל.
שותף בכיר ומנהל את תחום התוכנה.
|
|
יובל הצטרף לחברה בתקופה האחרונה וכבר מביא את הנסיון העשיר שלו בתחום המשחקים לידי ביטוי. בעל תואר ראשון בעיצוב תעשייתי ועיצוב משחקים, ליובל קשת רחבה של התנסויות בתחומי העיצוב השונים. החל מתערוכות, ריהוט, תאורה ועוד. בעברו היה שותף בסטרט אפ בתחום המשחקים וניהל את תחום ה UX/UI.
בן 46, נשוי לתמי ואב לשלוש בנות.
עובד בחברה.
|